fbpx Skip to main content

Du finder kalorieberegneren nederst i opslaget

Hvis du gerne vil tabe dig, er det vigtigt at beregne, hvor meget du skal spise for at indtage færre kalorier end du forbrænder.

Jeg kan huske, da Suzanne havde tabt sig 14 kg, og vi sad fast første gang i vægttabet, hvor vi ramte hendes første plateau. Endnu en uge stillede hun sig op på vægten, og der var ikke sket en dyt, og jeg kan huske, hvor frustreret vi begge var.

Det gik jo så godt, men så gik det ikke godt længere, og vi forstod begge ikke hvorfor. Det viste sig, at Suzanne skulle have regnet sit kalorieindtag ud igen, for hun gik ikke rundt med de ekstra 14 kg mere.

Så sidder du fast i din rejse, har jeg inkluderet vores helt egen kalorieberegner, hvor du kan udregne, hvor mange kalorier du skal indtage for at tabe dig, og hvordan du finder ud af, om du spiser den rigtige mængde i denne guide.

Du kan downloade din egen guide her, og hvis du ønsker lidt mere viden, deler jeg min nørdede side nedenfor, så du kan forstå, hvordan din krops forbrænding hænger sammen, og jeg er sikker på, du bliver overrasket et par gange (eller det håber jeg).

Herunder kan du læse de 4-5 ting, der udgør, hvor mange kalorier du forbrænder på daglig basis, og hvordan det hele bliver udregnet.

Hvilestofskifte

Dette er, hvor mange kalorier du forbrænder, når du laver absolut ingenting. Dit hvilestofskifte bliver udregnet på følgende måde:

KVINDE: 655 + (9.6 * vægt) + (1.8 * højde) – (4.7 * alder) MAND: 66 + (13.7 * vægt) + (5 * højde) – (6.8 * alder)

Træning

Hvor mange kalorier du forbrænder afhænger af, hvad du træner, og din nuværende form. Jeg har valgt at tage udgangspunkt i klienter, der normalt kommer ind til os, og som jeg oplever, størstedelen af Danmark passer ind under, nemlig at det er et stykke tid siden, du har trænet, og skal starte igen med styrketræning.

KVINDER: Kan forbrænde fra 200 kalorier og opad på 30-40 minutters styrketræning. MÆND: Kan forbrænde fra 300 kalorier og opad på 30-40 minutters styrketræning.

Skridt

Når du går, kan du faktisk forbrænde flere kalorier end ved styrketræning. Det er blot vigtigt at vide, at gå kan forbrænde dine muskler, da der ikke er nogen modstand på dine muskler. Derfor forringes dit hvilestofskifte. Så husk at det er vigtigt at styrketræne mindst 2 gange om ugen for at holde på din muskelmasse, mens du taber dig.

Udregningen ser sådan ud (husk at beregne dit gennemsnitlige antal skridt pr. uge):

KVINDE: Skridt det kunne være de 10000 (10000/1250) * 40 MAND: Skridt det kunne være de 10000 (10000/1250) * 60

Proteinindtag

Mellem 20-30 % af kalorierne fra dine proteiner i dit daglige kalorieindtag kan regnes. Det kræver energi (kalorier) at fordøje proteiner, og 1 gram protein indeholder mellem 4 til 4.2 kalorier.

Udregningen ser sådan ud: Hvor mange gram protein indtager du på daglig basis? Hvis du indtager 50 gram, ser regnestykket sådan ud:

50 x 4 = 200 x 0.25 (for at ramme mellem 20-30 %) = 50 kalorier.

Så skal du blot lægge alle tallene sammen og så udregne nedenstående efter om du vil tabe dig, holde vægten eller tage muskler på:

Tabe dig 500 gram fedt om ugen: Regn 500 kalorier fra

Vedligeholde vægten: Spis efter det udregnede kalorieindtag

Tage 2-300 gram muskelmasse på om ugen: Læg 200 eller 300 kalorier til

For at tabe dig igen, skal du blot udregne dit kalorieindtag via vores beregner og derefter bruge en kalorietælleapp for at se, hvor mange kalorier du spiser, kontra hvad du tror, du spiser.

Så er der langt større chance for, at du når dit mål. Du skal bare vide, at de fleste ikke ønsker at tælle kalorier resten af deres liv, og hvis du er en af dem, kan det være en god idé at komme på vores kursus “Tab dig uden at tælle kalorier”. Hvis du bruger kuponkoden FY8N5MJ5TU, kan du i en kort stund få vores kursus til 150 kr. i stedet for 500 og spare 70%.

Køb kurset her:

https://addofitness.simplero.com/purchase/198375-Vaegttab-med-Bevidst-Spisning-Dit-Naeste/coupon/FY8N5MJ5TU 

Så behøver du ikke gætte på, hvad der skal til for at nå dit mål og faktisk vide det, så du endelig kan komme tættere på dit drømmeliv. Der er intet, der er mere værd end at føle sig godt tilpas i sin krop, fordi man har den på 24/7!

Vi hepper på dig!

Beregn hvor mange kalorier du skal spise for at opnå dit mål ved at klikke her og udfyld 1-4: 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xOV6UIX4ONtMGSPKCBr9NvlJWynxEfiTCZL8DRsr6xU/edit?usp=sharing 

Se hvordan du gør her:

https://www.loom.com/share/fc733d84d1524b64a4a84d823e4adc1d?sid=8e0e0d5c-744c-434d-abaa-c927df633e9a 

De fleste har styr på hvad man skal gøre, men hvorfor gør man det så ikke?

 

Få svaret ved at prøve en af vores GRATIS services nedenfor

Prøv vores online coaching GRATIS (HVIS DU IKKE BOR I HOLBÆK)

Hvis du sidder derude og tænker, “Det gør jeg også, og jeg har brug for hjælp til at komme godt i gang med mit vægttab,” vil vi gerne tilbyde dig følgende GRATIS miniforløb.

I miniforløbet får du:

  • En indledende telefon coaching session, hvor vi sammen finder ud af, hvor din udfordring med vægttab ligger.
  • Et af mine online kurser, som hjælper dig med lige netop din udfordring!
  • En afsluttende coaching session efter dit 7 dages online kursus, hvor vi taler om, hvordan du når dit vægttab på en nem måde.

Men før du tænker, “det skal jeg da prøve (især når det er GRATIS),” så vil jeg lige tjekke, om det reelt er noget for dig, så vi ikke spilder hinandens tid.

Derfor vil jeg bede dig svare helt ærligt på disse 2 spørgsmål:

  • Ønsker du virkelig at tabe dig?
  • Har du en travl hverdag?

Hvis du svarer ja til begge spørgsmål, kan denne uges online coaching virkelig ændre din tilgang til vægttab for evigt!

Skynd dig at tilmelde dig på linket herunder.

Tilbuddet er tidsbegrænset, og vi ved ikke, hvornår vi stopper det, så skynd dig at være med, mens det stadig er GRATIS!

Klik herunder og skriv dig op og bliv en af de heldige deltagere

Få 60 minutters personlig træning & 60 minutters samtale PLUS en vejning til at kickstarte dit vægttab idag! ☀️ (HVIS DU BOR I NÆR HOLBÆK)

Gratis 60 minutters personlig træning, så kan du komme og prøve af sammen med os hvordan det føles at have sin helt egen personlige træner og hvordan personlig træning kan hjælpe dig med at tabe både kilo og få dig til at føle dig stærk igen. Vi træner på Tåstrup Møllevej 12B, 4300 Holbæk.

 

En gratis strategi samtale, hvor vi snakker om din nuværende livsstil og dine mål – og så skaber vi den bedste plan for hvordan du får smidt de genstridige kilo og bliver fit igen. Til sidst får du et tilbud på hvordan et forløb hos os vil se ud.

 

En gratis vejning så du ved præcis hvor din start position er.

 

Læs mere ved at klikke på nedenstående knap og så tales vi ved.

Leave a Reply